Nak Story Puas-puas.

Assalamualaikum, helloooooo!

Ehem. Hai korang! Wah, dah lama jugak eh aku tak update. Sorry, aku sibuk study for PBS -,- Taktau kenapa tiba-tiba harini bersemangat gila nak update. Okay so kali ni aku taknak lah story yang terlalu KAKU ataupun serious. Aku story sempoi je lah, macam selalu aku cakap. Hehe.

So cuti dua minggu ni aku takde lah pergi mana-mana macam korang. Korang bolehlah pergi luar negara, mahupun negara sebelah. Aku? Aku duduk je kat rumah, cuma hari tuu ayah aku bawak pergi Janda Baik. Camping tepi sungai. Sabtu-Ahad. Walaupun cuma camping, tapi kenangan tuu best bagi aku sebab dapat jugak cuti dengan family. Mandi sungai, Jyeahh! Haha.

Hmm. Kalau tak pergi cuti, aku buat apa kat rumah? Jom tengok;

6.30 am - 7.00 am ; bangun, solat Subuh.
7.00 am - 8.30 am ; tengok tv
8.30 am - 10. 30 am ; Sarapan dgn family, borak-borak, tengok tv
10.30 am - 11.00 am ; mandi, study science
11.00 am -1.45 pm ; kemas bilik, solat Zuhur, lunch dgn family.
1.45 pm -  3.00 pm ; online FB, twitter, siapkan homework.
3.00 pm - 4.30 pm ; buat nota agama semua bab.
4.30 pm - 6.00 pm ; solat Asar, tolong mak masak kat dapur, main basikal dengan adik.
6.00 pm - 8.00 pm ; mandi, solat Maghrib, baca Al-Quran dengan mama, tengok tv.
8.00 pm -9.00 pm ; study science
9.00 pm - 9.30 pm ; solat Isyak, cantikkan blog kejap...
9.30 pm - 11.00 pm ; tengok tv, kalau ada Super Spontan wajib layan :P
11.00 pm - 12.30 pm ; menguasai laptop, YEAH! , tidur.

Yupp, itulah apa yang aku buat sepanjang cuti ni. Nak outing dengan kawan ?? Fuhh, harapan mak aku nak bagi. Tapi takpe, aku tak marah pun. Sbb, duduk rumah dengan mak n family lagi best kan? Kenapa banyak study science? Sebab aku ni, pelajar yang lemah science, so study laa banyak-banyak untuk persediaan PBS. Kalau tak dpt cemerlang nanti, abis laa cikgu science aku marah. Bangkitkan yg kelas aku ni kelas cemerlang takboleh dapat cemerlang dalam science, pastu bandingkan dengan kelas bawah. Zzz -,-

Panjang jugak aku cerita hari ni. Okaylah bye, assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment