Kucing-kucing Ku Sayangs

Kat rumah aku ada enam ekor badak kucing. KUCING. Sememangnya family aku sangatsangatsangat sukakan haiwan, tak kiralah kucing, koala ke apa ke. Janji haiwan. Janji halal. Janji takyah samak. Okay. Kucing - kucing aku ; Maru GasGas, Sheeba Elizabeth, Tutti, Jojo Twinkle, Oreo Bumblemuffin, Gebu.

Actually Jojo dengan Oreo ni adik-beradik. Anak kepada si Gebu. Diorang sebenarnya ada lagi adik-adik, tapi dah jadi arwah. Alfatihah. Bilangan adik-beradik Jojo dgn Oreo ni termasuk yang dah mati 5 ekor. So Gebu ni ada 5 ekoq anak la. Gebu ni pulak mak aku ambik dari pasar. Dia sejenis kucing siam tu. Tapi sekrang dah besar. Aku penah tgk gebu mengawan dgn kucing jantan jiran. Masha-Allah. Tapi masa tu aku taktau apa lagi, sebab masa tu aku baru darjah 3. 

Maru Gasgas. Kitorang ambik dari rumah sedara. Saja nak bela sekejap, pastu terus bela. Dia ni besar, berbulu lebat, *lebat bulu dia kira-kira setengah ibujari korang. Mata dia, masha-allah. Bulat wei. kadang-kadang takut jugak tengok.

Sheeba Elizabeth. ayh aku bagi nama sheeba tu, mak aku tambah elizabeth. sheeba ni macam nenek muda. sebab, masa kitorang beli dia dulu, adik aku tu baru berapa bulan. sekrang ni adik aku dah darjah 2. sheeba ni masih aktif bermain dan bulu dia masih lagi cantik sebab dia rajin mandi. *ayt mcm dalam iklan.

Jojo Twinkle. twinkle aku yg bagi sebab ekor dia tu, macam terpintal sikit kat hujung tu. Berwarna oren ada putih-putih sikit. Oreo bumblemuffin. bumblemuffin tu mak aku yang bagi, dia cari kat internet. oreo ni, semua warna adik-beradik dia ada. warna oren-jojo ada, warna coklat-arwah ada, warna hitam-arwah pun ada. nama oreo ni ayh aku yg bagi.

Tutti ni pulak the new member of this house. dulu dia main masuk je rumah aku ni, pastu aku pun halau la. lepas tu dia manja pulak. kitorang ambik bela terus. tutti ni special sikit. dia jantan, tapi suara halus macam kucing betina.

Thats it. Biodata kucing-kucing aku. 

No comments:

Post a Comment