Make Up.

Assalamualaikum,

Pertama sekali aku nak mengumumkan yang bilik aku sekarang dah berubah. Nampak lagi luas. Thanks kepada kakak yang tercun di dunia, menggunakan tenaga yang ada, dia angkat segala perabot yang ada. Tak, tak. Bukan aku suruh dia yang ubah kan bilik aku, kami share bilik. Masa tu aku tengah bersekolah, sebab tu aku tak dapat tolong. Heee.

Kedua, aku tersangatlah tak suka pakai make up. And aku tak tahu kenapa. Tapi pernah sekali lah jugak aku pakai. Masa tadika dulu, nak buat show atas pentas. Mak aku solek aku habis. Eye shadow dua tingkat, lipstick pink, blusher nasib baik nipis. Pastu balik dari show tu, aku sambung make up aku sendiri. Aku letak blusher satu muka aku - warna merah. Memang gila masa tu. Gila-gila budah lah katakan.

Mungkin sebab aku ni baru pelajar, sebab tulah aku tak suka pakai bahan chemical bernama make up ni. Lagipun kalau aku pakai, aku nak tunjuk kat sape? Kalau sekadar nak main-main kat dalam bilik dengan kakak aku boleh la. Kalau nak outing, shopping dengan family pakai make-up? Ya Allah, kakak aku pun tak pakai make up, apatah lagi aku. Cacat ke apa? Lol.

Mungkin satu masa akan datang aku akan pakai jugak benda chemical ni. Bila dah dewasa? Bila nak kawen? Okay melebih sudah. Ok bye.

No comments:

Post a Comment