Malu

Assalamualaikum,

Seperti yang korang maklum, aku ni terlalu tersangatlah amat *okay ayat BM confirm salah* suka akan benda-benda yang colourful. Contoh macam... colour pencil disusun berderet dekat rak kat shopping mall.
Dan seperti yang korang maklum, aku ni seorang yang rabun jauh. Power speck aku 200++ beb! Okay. Dan kalau pegi shopping mall tu, aku malaslah nak pakai speck sebab, entah. 

Al kisah, haritu aku ikut mak aku pergi Jaya Jusco AU2. Sambil jalan sambil tengok barang. Kebetulanlah pulak malam tu aku tak pakai speck, so masa tu aku ternampak sederet botol sabun pencuci lantai yang colourful, kuning merah biru semua ada. Aku ingat benda apa, terus aku lari ke arah botol-botol tu sambil menjerit 'eh cantiknyaa!' tanpa menghiraukan orang-orang yang ada kat situ sebab aku ingat orang ramai yang dah balik sebab dah pukul berapa. Pastu macam aku baru tersedar, aku tengok keadaan sekeliling. Oookaaayy, beberapa pasang mata tengah tengok kat aku sambil buat muka. Aku rasa mesti diorang dalam hati cakap 'budak ni gila ke apa. sabun pun boleh jadi cantik'. Masa tu, tak tau nak letak muka dekat mana. Terus aku lari balik kat mak aku.

Lepas kejadian tu, terus insaf, menyesal. Pergi je shopping mall kena pakai speck. Eh, puasa lagi beberapa hari je kan?

No comments:

Post a Comment