Siapa Nur Afiqah?

Assalamualaikum

Tak cukup tengok profile aku dekat 'view my complete profile'? Bukannya ada apa sangat kat situ. Masa aku isi borang masuk U tu, aku rasa bosan yang amat. Dalam hati kata, 'apa faedahnya buat benda ni?' So aku isi ala kadar sahaja. Kalau ada prince charming tengok profile aku pastu baca apa yang diisi tak menepati citarasa, cancel niat dia nak lamar aku yang comel ni. Eh, apabenda la kau ni. Baru form 1 main kawen-kawen eh. Gatal. Isk isk. 

Well, saya bukanlah artis, penyanyi, penari, host tv yang terkenal 1 Malaysia tu. Bukan jugak isteri Farid Kamil ops terlajak sudah. Aku hanya manusia biasa yang dicipta oleh Allah SWT. Lets get started.

SIAPA NUR AFIQAH?
Nama penuh aku Nur Afiqah bt. Hasnuddin. Mak aku pernah cerita yang masa beliau lahirkan aku dulu, mak aku nak letak nama 'Adriana Afiqah' or something like that. Tapi entah macam mana, nama Nur Afiqah yang diberi. Nak bagi sama dengan kakak aku kot, Nur Ainina. Nama kami semua start huruf 'A'. Yeps. Aku lahir pada 26 November 1999 di HBKL. Mak aku pernah cerita kat aku detik-detik masa nak lahirkan aku dengan dah lahirkan aku (ayoyoyo, aney!). Lepas aku berjaya keluar dari perut ibu tercinta, aku senyap. Ok aku senyap. Aku tak menangis macam baby-baby yang lain bila baru dilahirkan. Aku senyap sahaja. And then mak aku mula risau. Nurse/doktor terbalikkan aku pastu tepuk-tepuk belakang aku. Lepas tu baru aku menangis semahu-mahunya. 

KEJAYAAN? 
Hmm, kalau aku cerita, jangan cakap aku berlagak sudah. Ok kebanyakan pencapaian aku masa sekolah rendah. Yelah, tahun ni (2012) baru form 1. So tak banyak yang aku peroleh masa tahun ni. Masa darjah 1, aku dapat award murid paling rajin membersihkan kelas. Aduh -,- Darjah 3 dapat first place in class masa peperiksaan akhir tahun. Darjah 4.. darjah 5.. Darjah 6. Guess what result I got for my UPSR? ;)

KEGEMARAN? 
Makanan - of course masakan mama aku. Tahap masakan beliau tahap dunia bagi aku. 
Minuman - Milo, sirap bandung, susu coffee, ice blended chocolate & Each A Cup.
Artist - artist? Entahla. Tapi aku rasa Lisa Surihani kalau artist tempatan. Kalau artist luar negara, ...

 waktu balik sekolah dalam kereta. elele comel lettew

gambar waktu sekolah rendah. 

No comments:

Post a Comment