Masa Zaman Dolu-Dolu

Assalamualaikum

Aku percaya orang-orang yang tengah baca post ni mesti sebaya dengan aku atau.... tua sikit. Sikit la. Aku baru 14 k. Tu pun belom sampai lagi. Baru 13 tahun 9 bulan. Masa kecik-kecik dulu aku dah pandai dah guna laptop ni. Masa tu aku masih belajar tadika lagi. Balik rumah je bukak Barbie.com. Ya, siapa sangka, sampai sekarang kalau aku bosan dekat laptop ni aku barbie.com dah senyap takyah nak gelak lebih-lebih kahkah.

1. Email mesti fancy gila sebab nak buat facebook
Time ni aku darjah 4. Kawan-kawan sekelas la yang duk pujuk aku buat Facebook. "Weh kau buatla facebook macam-macam ada yang paling best ada banyak game" Aku pun "Ha yela yela. Tapi kau buatkan ek. Mak aku tak bagi aku ngadap laptop lama-lama" Pastu dia pulak "Ok cun".

Pastu dia pun cite la game yang dia tengah syok main. Nama game tu Pet Society. Dulu macam jahil gila pasal vocab ni so aku pun sebut la 'pet sosyeti'. Game ni bestla untuk budak-budak yang berperwatakan girlish macam aku. Tapi aku dulu-dulu tahap girlish aku boleh lah tahan maximum.

Game ni cara main dia, designkan rumah dia (fav part sampai sekarang), design kau punye avatar dalam tu. Avatar dia binatang. Rabbit, kucing macam tula. Best la jugak.

Ok kembali pada dialog aku ngan kawan aku tadi.

'Tapi kau dah ada email lom? Nak buat fb ni kena ada email barulah boleh masuk'

'Takde'

'Kau buat dulu email kau, pastu baru bagi kat aku tau'

'K'

Haha secara selamba je aku jawab k padahal kawan tengah sungguh-sungguh nak tolong kita buat facebook. So... aku pun buat la email. Email aku mesti la fancy, banyak simbol, so akan nampak kecomelannya. Itu fikiran aku masa dulu lah. Email tu kekal sebagai email kepada facebook aku sampai sekarang. Dulu fikir benda tu comel, tapi sekarang aku menyesal. Uuuuuu

2. Username kat FB takleh blah
Dulu masa darjah 5 aku dilantik menjadi penolong ketua kelas. Thank you Izzat sebab calonkan iteww uhuk!  Sebab tu la, aku buat username aku kat fb ; 'Afiqah Adik Penolong'. K dah dah stop laughing. 'Adik' adalah nama panggilan aku dalam family. Masa tu aku sering tak puas hati dengan username aku. Mesti ada yang tak kena. Sampailah satu masa, aku letak nama 'Afiqah (nama daddy I)' sebab kakak dan abang aku letak nama centu. So aku nak samakan dengan diorang. Kiranya masa ni aku dah matang la dari segi peletakkan
nama tu hihi.

3. School bag mesti cantik, lawa, fancy dan sebagainya
Masa darjah 3, beg sekolah aku adalah beg sekolah yang kat depan dia ada gambar 'Winx Club'. Masa tu aku cukup berbangga k dengan bag tu. Bag paling comel lah sangattttt. Tapi bag tu bukan first choice aku. Mula-mula aku pilih bag yang ada banyak gila bunga-bunga. Pastu mak aku tak bagi sebab dia kata terlalu fancy. Pastu aku jumpa la beg 'Winx Club' ni. Apalagi aku terus minta lah dekat mak aku nak yang ni. Dulu aku gila Totally Spies, Kim Impossible dengan Winx Club ni. Takde totally spies dengan kim imposibble, winx club pun jadilah.

Sekian, babai.

No comments:

Post a Comment