saya digelar gigi besi puii

Assalamualaikum

Wah wah lama bebenor aku tak update post dah. Sebenarnya sekarang ni tengah tunggu kawan aku online skype. Kitorang nak buat homework through skype waahhh dak-dak sekarang dah maju uolls. 

Sambil baca muka korang pun berubah. 


Bulan 12 tahun lepas aku pasang braces atau nama melayunya pendakap gigi. Yaaa mari-mari aku nak share pengalaman aku pakai braces. 

Masa mula-mula pasang, aku neves ketaq lutut lagi nasib baik tak ketaq leher wuwuww. Appointment pukul 4.00 petang bertempat di Klinik Fauziah di Melawati wah macam promote je afiqah ni hikhik. Pergi klinik dengan ayah, mama dengan adik. Mula-mula mama yang teman aku naik atas sambil tunggu aku punya turn. Tiba-tiba nama ku pun dipanggil.

Aku terkejut uolls. 

Yahampooon dah sampai turn aku ghupenya

Pemasangan braces took about half an hour kot. Aku tak pernah observe pun. Masa first-first pakai aku pilih kaler baby pink. Alolo sweetnya ihikk

Yah mari lagi sekali. 


Pada awal-awal pakai memang sakit. Eh jap jap aku nak cerita masa aku tengah dipakaikan braces tu, nak tau family aku gi mana? Hamboiii diorang kemain pergi KFC mentang-mentang depan kelinik ni ada KFC sampainya hatimu tinggalkan ku seorang diri. 

Pastu balik. 

Pastu lapar.

Pastu teringat KFC. 

Ayam KFC yang rangup lagi krunch krunch.

Terus gi dapur koyak plastik (hamboi ganasnya kak yong) ambik ayam kfc. Dalam hati takut sebenarnya sebab kesakitan pakai braces masih terasa tetapi disebabkan dah lapar aku gagahkan diriku jua. Aku pun koyak la (eww koyak? rasa diri ini sangat kejam) ayam itu. Wah sedapnya. Tengah dok syok-syok aku gigit last-last cebisan ayam yang ada dalam mulut tu terkena gigi yang baru dipakaikan braces. 

Apa lagi... 

Sakitnya wuwuwuwwwww!!!!

Tapi rasa sakit ni 4 hari je, lepastu aku dah dapat biasakan diri. Aku makan cam biasa. Wah indahnya dunia~~ 


No comments:

Post a Comment